Mise 23: Neřízené rakety - Rockets (Originální manuál strana 5-30 Rockets)

Autor: Harm <harm(at)mzidek.net>, Téma: Tréninkové mise, Vydáno dne: 11. 02. 2007

F-16C je schopna mimo jiné nést též dva kontejnery neřízených raket ráže 40 mm, v každém kontejneru je 19 raket, které budou odpáleny najednou v jediné salvě. Nelze vypálit jenom několik raket a přestat. Jejich přesnost a efektivita jsou ovšem slabé. Navíc je zde stejný problém jako u kanónu, abyste mohli trefit, musíte cíl vizuálně najít. Tím ovšem najde i on vás a každou vteřinou se k sobě přibližujete. Porovnání ceny a bojové hodnoty takového BRDM, ( Brdu ) BVP 1 ( Bevka neboli Beviny ) anebo T-62 a F-16C vyjde vždycky hrubě ve prospěch F-16C.

Ve skutečné válce jsem jak kanón tak rakety na pozemní cíle nikdy nepoužil. Je to holá sebevražda, což zjistíte při nácviku střelby raketami stejně jako jste to zjistili při nácviku střelby kanónem.

Na obrázku vidíme, že zaměřovací kruh již není na HUDu ( poslední raketa opustila raketnici ) a rakety míří někam, kde byl měl být jejich cíl. Na HUDu je navolena digitální stupnice levý MFD zobrazuje A-G radar v GMT módu, pravý MFD SMS stránku s raketami. Následně jsem vystřelil druhou salvu, vzal zatáčku vpravo dole za obranných protioaptření a chytil ji od SA-6.


Symbolika zaměřovače
Tato je přístupná opět v A- G módu buďto výběrem příslušným OSB na stránce SMS nebo cyklováním klávesou BkSpc. Na HUDu se objeví prostinká věc a to malý kroužek, který označuje kam rakety v daný moment budou dopadat (viz obrázek 1).


Obrázek 1


Počáteční podmínky:
Rychlost: 400 kts
Výška: 4500 fts
Kurz: 180°
Avionika: nav. mód
Plynová páka: 70%
Situace: blížíme se k cíli


Postup:

1: zmrazit simulaci shift + F
2: Plyn na 80%, A-G mód radaru klávesou F5, BkSpc najít rakety na SMS. Kdo chce, Ctrl + 7 digitální HUD.
3: Odmraz simulaci. Před sebou dole na zemi vidíš podlouhlý oblak oranžovo - hnědého prachu- to je kolona nepřítele. Oblak bude pravděpodobně vychýlen podle větru možná vlevo nebo vpravo, proto se kroužkem raketového zaměřovače zaměř na jeho začátek a pomalu takto klesej. Jakmile identifikuješ cíle, pal! Snaž se držet zaměřovací kroužek na koloně a pomalu ho po ní posouvat. Těch devatenáct raket vylítne tak během dvou sekund, ale jak začne zezdola sílit protiletadlová palba, zdá se to být jako deset sekund.
4: Nastav forsáž, přitáhni knipl a již známým manévrem zvaným odval zmiz ze scény, pokud jsi už nějakou nekoupil a nesvítí ti spousta kontrolek vpravo dole. S obrannými protiopatřeními se tady nezatěžuj, střílejí po tobě tankové velkorážní kulomety a ty radary nemají. I když tě netrefili, určitě tě přešla chuť do opakování náletu. Výrobci simulace zapomněli, že v reálu jde všechno vidět zřetelněji, i když: v nastavení si můžeš měřítko vozidel zvětšit. Nebude to zbabělost, protože nezapomeň, že obrazovka tvého monitoru, byť by jsi měl 19-ti palcovou mrchu, je vlastně zmenšeninou skutečnosti, navíc ani grafika hry není stejně ostrá jako skutečnost. Já mám vehicle magnification na úrovni 2 , ale tím se okrádám o skutečnost. Těžko říct, které zvětšení by odpovídalo skutečnosti.



Mnoho úspěchů

Standa S.

  Vytištěno z www.falcon-4.com